OKULUMUZUN PROGRAM TANITIMI

OKULUMUZUN PROGRAM TANITIMI

Projenin Amacı: TOBB Malatya Hafız Proje İmam Hatip Ortaokulu, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından desteklenen Hafız Yetiştirme ve Akademik Başarıyı Destekleme Projesi kapsamında faaliyet yürütmektedir. Projenin temel amacı, hafızlık sürecinde nörobiyolojik açıdan akranlarına göre çok daha büyük bir gelişim gösteren hafız öğrencileri özel olarak seçilmiş bir akademik kadroyla ve tam donanımlı bir okulla destekleyerek sosyal becerileri gelişmiş, akademik başarıları yüksek, tüm yeteneklerini ve gizil güçlerini fark ederek kendini gerçekleştirmiş, vatanına aşkla hizmet edecek hafızlar yetiştirmektir.

Eğitim Öğretim Süreci: TOBB Malatya Hafız Proje İmam Hatip Ortaokulunda öğrencilerin eğitim-öğretime aktif bir şekilde devam etmeleri sağlanır. Öğrenciler 5. sınıfta 12 kişilik sınıflarda sabah hafızlık eğitimi, 16 kişilik sınıflarda öğleden sonra okul dersleri alır. 6. sınıfta öğrenciler Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı okulumuzun yakınında bulunan Kur'an Kurslarında yatılı olarak kalır. Okulda sadece 2 saat temel derslerden DYK kursu alır. Böylece öğrencilerin 7. sınıfa başlamadan hafızlığını tamamlaması hedeflenir. 7. ve 8. sınıflarda ise yapılan ezberlerin pekiştirilmesine devam edilir ancak bu yıllardada program, akademik başarı yoğunlukludur. Alanında bölgenin en iyi öğretmenleriyle akademik açıdan öğrenciler desteklenir. Öğrencilerin eksikleri tamamlanarak LGS sınavına en güzel şekilde hazırlanır.

Öğrenci Kabul Süreci: TOBB Malatya Hafız Proje İmam Hatip Ortaokulu bir Proje okuludur. Millî Eğitim Bakanlığı, Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği'ne göre seçerek öğrenci alır. Bunun için 6 Mayıs'ta  4. sınıf müfredatından 60 soruluk bir akademik sınavla 160 öğrenci belirlenir. Bu öğrenciler temmuz ve ağustos ayında 8 haftalık Temel Hafızlık Hazırlık Eğitimine alınır. Temel Hafızlık Eğitimi sonrası  mülakatla 96 öğrencinin kesin kaydı yapılır.

Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesinin Aşamaları:

Öğrenci Seçimi Aşaması: Seviye tespit sınavı ve ön hazırlık dönemi sonrası yapılacak mülakat ile tamamlanır.

Hafızlık Ön Hazırlık Eğitimi Aşamaları: Yaz dönemini kapsar. Temmuz ve Ağustos aylarında öğrenciler 6-8 hafta temel hafızlık eğitimine hazırlık kursu alır.

Hafızlığa Hazırlık Aşaması: 5. sınıf birinci dönemini kapsar. Öğrenciler bilişsel ve duyuşsal açıdan hafızlığa hazırlanır.

Hafızlık Yapma Aşaması: 5. sınıf ikinci dönemi ile 6. sınıfı kapsar. 6. sınıfta öğrenime ara veren öğrenciler hafızlıklarını tamamlar ve yapılan sınav sonucuna göre bir üst sınıfa geçerler.

Hafızlık Pekiştirme Aşaması: 7. sınıf düzeyini kapsar. Her gün ilk üç ders hafızlık pekiştirme eğitimi verilir. Diğer derslerde yoğun bir şekilde akademik başarıyı arttırmaya yönelik eğitim verilir.

Ortaöğretime Hazırlık Aşaması: 7. sınıfta ilk hazırlıkları başlar. 8. sınıfta yüksek bir motivasyonla ve profesyonel bir destekle LGS sınavına hazırlanır.

 

Kullanılacak Eğitim modeli: Okulumuzda çağdaş eğitim anlayışında ön plana çıkan tam öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zekâ, beyin temelli öğrenme, bilgisayar destekli öğretim ve kuantum öğrenme yaklaşımları temel alınacaktır.

                       Tam öğrenme anlayışına göre öğrenemeyen öğrenci yoktur; öğretemeyen öğretmen vardır. Her öğrenciye gerekli zaman ve ek öğrenme koşulları sağlandığında herkes öğrenebilir. Hedefe ulaşamayan öğrenciler için tamamlayıcı öğrenme etkinlikleri uygulanır.

                        Yapılandırmacılık öğrenme anlayışında ise amaç öğrencinin önceki bilgilerinden yola çıkarak zihinsel deneyimleri doğrultusunda bilgiye ulaşması ve bilgiyi üretmesidir. Bu anlayışla nörobiyolojik açıdan üst düzeye ulaşmış öğrencilerin nitelikli öğretmenlerin rehberliğinde bilgi üretmesi böylece ülkenin geleceğine katkı sunması amaçlanmaktadır.

                        Çoklu zekâ yaklaşımına göre her bireyde her zekâ boyutu az ya da çok vardır. Bu zekâ boyutları çevresel koşullar altında gelişir ve değişir. Okulumuzda öğrencilerin tüm zekâ alanlarını geliştirebilecekleri etkinlik merkezleri oluşturularak öğrencilerin potansiyellerini açığa çıkarması ve kendini gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.

                        Beyin temelli öğrenmede ise öğrencilere çevresel uyarıcılar sunularak öğrencilerin bu çevresel uyarıcıları nöron uçlarıyla algılayıp yeni nöron gurupları haline getirmeleri böylece anlamlı ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi sağlanır.

                        Bilgisayar destekli öğretimde öğrencilerin teknolojik imkânlarla donatılmış ortamlarda bireysel ve grupla etkili öğrenmeler gerçekleştirmesi hedeflenir.

                        Kuantum öğrenmede ise keyifli ve dinamik ortamlarda öğrencilerin eğlenerek öğrenmesi amaçlanır.  Ayrıca sportif, sanatsal ve kültürel etkinliklerle öğrencilerin okula ve öğretmenlerine karşı olumlu bir bağ kurmaları sağlanacak, sevgi temelli olarak eğitimlerini tamamlayarak vatanına faydalı bir birey olmaları sağlanacaktır.

 

  TOOB MALATYA HAFIZ PROJE İMAM HATİP ORTAOKULU GİRİŞ SINAVI

Yazılı Sınav  Son Başvuru Tarihi: 16 Nisan 2023

Yazılı sınav tarihi: 6 Mayıs 2023 Cumartesi Saat:14.00

Ayrıntılı Bilgi ve Başvuru: malatyahafiziho.meb.k12.tr

Yazılı Sınava Katılım Şartı: İlkokul 4.sınıfı bitirmek veya bitirecek durumda olmak.

Yazılı sınav Kapsamı: Yazılı sınav test usulü yapılacak olup adaylara ilkokul 4. sınıf müfredatından Türkçe 15, Matematik 15, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 10, Fen Bilimleri 10, Sosyal Bilgiler 10 soru olmak üzere toplam 60 soru sorulacaktır.

Yazılı Sınavda Başarılı Olma Şartı: Sıralamada ilk 80 erkek veya 80 kız öğrenci arasına girmek

Yaz Okulu: 03  Temmuz 2023- 26 Ağustos 2023

Mülakat Sınavı: 24-25 Ağustos 2023

Mülakat Sınavının Değerlendirilmesi: Yaz okulunda nesnel ölçütlere göre oluşturulan sınavlardan alınan yaz okulu puanı ile  48 Kız ve 48 Erkek öğrenci belirlenecektir.

Program Katılım Şartları: Yazılı ve sözlü mülakatı başarılı bir şekilde geçecek 48 kız ve 48 erkek öğrenci, projenin uygulandığı proje okulu olan TOBB Malatya Hafız İmam Hatip Ortaokuluna kayıt hakkı kazanmaktadır.

 

Daha ayrıntılı bilgi için: http://hafiz.meb.gov.tr/

19.03.2020 4483